Monday, August 17, 2009

Sign Of A Broken Love

Tidak mudah untuk memutuskan hubungan dengan pasangan, apalagi anda sudah terlalu sayangkan dia. Cinta memang buta tapi terkadang logika harus digunakan untuk melihat apakah dia memang layak dipertahankan.

Ada beberapa kriteria lelaki yang perlu anda putuskan :-

Terlalu banyak alasan.
Dia secara tiba-tiba menghilang tanpa sebab. Saat anda menelefonnya, beribu alasan dikemukakannya, hingga pada akhirnya anda yang disalahkan kerana tidak mengerti dirinya. Pokoknya dia tidak jujur kepada anda, jadi untuk apa dipertahankan?

Tidak memberi perhatian lagi.
Pada awalnya, dia tidak memerhatikan sesuatu hal yang baru dalam kehidupan anda. Tapi lama kelamaan, dia tidak pernah hadir saat anda memerlukannya. Saat anda sakit, dia tidak pernah menjenguk atau bahkan menelefon. Kalau keadaannya seperti ini, anda seperti tidak memiliki pasangan saja kan? Jadi masih ingin dipertahankan?

Sering membatalkan janji.
Jika dia sering membatalkan janji secara sepihak, selalu datang terlambat dan tidak memberikan alasan yang jelas atau bahkan meminta maaf. Hal ini berarti dia tidak menghargai anda.

Curang.
Sudah pasti anda akan merasa sakit hati, bila mengetahui pasangan sedang bercanda dengan perempuan lain. Apalagi setelah anda melihatnya, dia tidak meminta maaf. Seharusnya dia harus anda lupakan saja...

Egois dan kasar.
Apabila dia lebih mementingkan teman-temannya daripada anda, sedangkan anda tidak boleh bergaul dengan teman-teman anda, tandanya egois. Dia tidak mempedulikan perasaan anda, dia herdik dan kasar kepada anda di depan teman-temannya. Sebaiknya anda fikirkan kembali, apakah dia patut dipertahankan?

Tapi sebelum anda memutuskannya, sebaiknya anda bincangkan dulu kepadanya tentang hal yang tidak anda sukai. Apakah dia mau berubah atau tidak? Jika tidak ada perubahan sama sekali dalam sikap dan perlakukannya, sebaiknya anda say goodbye saja.

Posts Feeds in **L.I.F.E.**